Friday, November 26, 2010

Thanksgiving Day/感謝祭の日 && DBC: Day 2 - Something I ate...yesterday

Yesterday was America's Thanksgiving day!
昨日はアメリカに感謝祭の日でした。
I had to work in the morning, but after that I made dinner with my family, ate with them, and even played Just Dance 2 with them. It was lots of fun!!
朝には、仕事があってその後家族でご飯を作ったり、食べたり、ゲームをやったりしました。
楽しかったです。

From here on out, it's the beginning of the holiday season!
これからはHoliday Seasonと言う事を始まります。
From Thanksgiving until New Year's is the Holiday Season. In America, once it becomes the "Holiday Season", we often have many parties with friends and families!
感謝祭からお正月まではHoliday Seasonです。アメリカでは、ホリデー・シーズンになると家族と友達でパティーをやります。


Pictures form Thanksgiving!
これは私の感謝祭の写真です!
gravy! haha. it makes me excited XDD

日本でGravyってあるかな?日本で食べた事がないけど・・

Our already partially cut-up turkey. It was juicy, yummy and just amazing.
 これはうちのTurkeyですよ~!美味しかったわ!
Mushrooms with garlic, herbs, and cheese on top
 これはキノコです!
ニンニクとチーズとハーブが中に入っています!
いっぱい食べちゃいました><
Yams (sweet potatoes) and Green Bean Casserole. I love yams!
サツマイモ(左)とグリーン豆のキャセロール(右)です!

And now for the Daily Blogger's challenge update....


I ate this yesterday, but I figured it still applied because I originally wanted to upload it yesterday! hahaha
この写真は昨日からなんですが、昨日ブログに更新するつもりでしたので今日でも更新しても平気だと思っていました。
1. Stuffed Mushrooms - キノコ
2. Pepperoni Stuffing (italian style) - ペパロニ・スタッフィング(イタリア系)
3. Turkey!! - シチメンチョウ肉
4. Turkey Stuffing - シチメンチョウ肉のスタッフィング
5. Turnips with butter - カブとバッター
6. Green Bean Casserole - グリーン豆のキャセロール
7. Mashed Potatoes - マッシュポテト
8. Yams - サツマイモ


After this is just a little bit about Thanksgiving in Japanese.. so if you can't read Japanese, please don't hate! hahaha
なぜこう言う休日があるんでしょう?
すべてに感謝するの為。
大昔に北米土人は最初に来たのピルグラム達にお手伝いしてもらいました。それで、ピルグラム達はアメリカに生活するが出来ました。その北米土人に「ありがとう」を言葉ではなく風に表するの為に一緒に飯を食べました。


その時から、毎年アメリカで感謝するの為に家族で友達と大切にしている人とご飯を食べています。

去年には、初めて感謝祭がない年でした。思い出したら、なんか、心が痛かったです。初めて寂しい日でした。

今年は、テーブルで皆が感謝である事(通じたかな?(笑))に話しました。
友達があるや、仕事があるや、まだ生きている事に感謝しています。


あなたの自国にも感謝祭みたいの休日があれば良いなと思いますが、無くても感謝する事が自分で出来れば、それも良い事だと思います。

No comments:

Post a Comment